Україна – Моя Батьківщина

Фото1«Виникнення української землі» перегляд слайд шоу 

План-конспект заняття гуртка

«Юні туристи-краєзнавці»

Початковий рівень, І рік навчання

Керівник Побіреська Оксана Миколаївна

Тема: «Україна – Моя Батьківщина»

Все, що рідне хай нам буде

Найдорожче і святе

Рідна віра, рідна мова,

рідний край понад усе.

М.Бурмака

Мета: Розширити знання учнів про Батьківщину, формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість; соціальну та загальнокультурну компетентність; національну свідомість школярів; розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, формувати активну громадянську позицію, почуття любові до рідного краю, гордості за  його людей, заохочувати творити добро, вирости гідними громадянами своєї держави. Виховувати повагу до державних символів, розширювати пізнавальні інтереси школярів.

Завдання:

– вихованці повинні розвивати навики самостійної роботи, культуру зв’язного мовлення, логічного мислення, спостереження, уміння гарно висловлювати власні думки;

Обладнання:

мультимедійне устаткування для демонстрації слайдів;

ілюстративний матеріал;

карта України;

запис Гімну України;

вислови  про рідний край

Структура заняття :

 I. Організаційний момент……………………………………………..…5 хв.

II. Актуалізація опорних знань……………………………………………5 хв.

III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності………………………2 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу………………………………………….40 хв.

V. Підведення підсумків заняття………………………………………….3 хв.

I. Організаційний момент:

– привітання;

– перевірка готовності до заняття;

– перевірка присутніх;

– оголошення теми та мети заняття.

Фото 2  Вікторина «Моя рідна країна»

II. Актуалізація опорних знань:

Дорогі діти! Я рада вас вітати  у цьому світлому прекрасному залі Хочу побажати Вам цікавих подорожей по Країні Знань.

Я рада вас вітати у цій світлиці
І дарувати хліб із золота пшениці.Щоб хліб святий у всіх був на столі,
Щасливі були люди в місті і селі.

Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко:


Буває, часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, є – дорога, явори,
Усе моє – все зветься  …(Україна.)

III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Так, сьогодні ми будемо говорити про найдорожче серцю кожної людини – про свою Батьківщину.

Босоніж стежка побіжить

Левадою в городи…

Як любо тут, як славно жити

Серед цієї вроди.

Кохаю край мій дорогий,

Що зветься Україна.

Вітчизні хочу я своїй

Зрости достойним сином.

Україна… Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна» (країна, рідна, багата, щедра, співуча, прекрасна, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна).

IV. Вивчення нового матеріалу

Фото 3 Вінок любові до України

Діти, влаштуємося зручніше і вирушаємо в уявну подорож рідною Батьківщиною. А подорожувати ми будемо на килимі-літаку, який легко перенесе нас у будь-яку частину країни і навіть у далеке минуле. Приготувалися! Рушаймо! Ми пролітаємо над густими зеленими лісами, глибокими синіми річками, над широкими степами і зупиняємось у далекому минулому.

Перша зупинка – «Виникнення української землі» перегляд слайд шоу  легенди про виникнення української землі Легенда.

Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони були мертві. Але якось набрав творець пригорщу родючих грунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами.

Минуло багато часу і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав  у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт… кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею.

Раптом мішок зі скарбом розв’язався, почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь: «Це справжній рай!». Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі і нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.

Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів, прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх  і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

А ми поспішаємо далі. Килим переносить нас в нашу рідну країну.

Друга зупинка – «Моя рідна країна»

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи

І це – незалежна моя Україна

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів

Приблизно таку має площу вона

Є Київ – столиця у храмах і славі

Та ріки – Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Козацька слава повік невмируща

Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

А зараз ми перевіримо як ви знаєте країну, в якій живите. До вашої уваги пропонуємо вікторину – «Моя рідна країна»

Фото 4 Написання побажань Україні

Вікторина «Моя рідна країна»

Як називається наша Батьківщина? (Україна)

Столиця України (Київ)

Як називається найдовший у світі музичний інструмент? (Трембіта)

Що являє собою малий Державний Герб України? (Тризуб)

Чому Черкащину називають шевченковим краєм? (Тому що там народився Шевченко)

Як називається урочиста пісня, що є державним символом України? (Державний Гімн України)

Яка найвища гора в Україні? (Говерла)

Найвідоміші брати-боксери з України (Брати Кличко)

Яка грошова одиниця України (Гривня)

Який колір прапора України? (Синьо-жовтий)

Розписані великодні яйця (Писанки)

Найбільша річка України (Дніпро)

Швидкий український танок (Гопак)

Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності? (Леся Українка)

Кущ символ рідного краю (Калина)

Діти, ви справжні українці, тому що так багато знаєте про країну, в якій живите. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а будемо прагнути ще більше пізнавати рідну Батьківщину. Тож займаємо свої місця і будемо подорожувати далі. Наступна зупинка – «Моя маленька батьківщина»

Третя зупинка – «Моя маленька Батьківщина»

У самому серці України пульсує життям наша  мала батьківщина – славна Херсонщина!

Херсонська земля прекрасна сьогоденням і славна минулим, де переплелися радість і журба, велич перемог і гіркота поразок. У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Де б ми не бували, завжди в серці зберігаємо любов і тепло до рідної землі, до того куточка, де народились і виросли, до села, до батьківської оселі

Домашнє завдання було повторити пам’ятники нашого міста. Для вас завдання – фото запитання (на екрані висвічуються фото історичних пам’ятників, завдання дітям – назвати пам’ятники, вказати адресу)

Ви ще раз продемонстрували свою любов до рідної держави своїми знаннями.

Фото 5 Наш  вінок любові до  України

Четверта зупинка – «Мова моя калинова»

Щорічно, 21-го лютого ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови. Історія свята, на жаль,  дуже трагічна. Тому святкуємо ми цей день з присмаком гіркоти.

21 лютого 1952 року в Бангладеш влада жорстоко придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони в країні бенгальської мови. Відтоді цей день у Бангладеш став днем полеглих за рідну мову. Минуло багато років. Аж у жовтні 1999 року на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний день рідної мови, а починаючи з 21 лютого 2000 року цей день відзначають і в Україні. Свято  стало традиційним.

Це один із тих днів, коли кожен має змогу відчути себе частиною великого, гордого, нескореного  народу, посіяти у своєму серці хоча б одну зернину любові до рідної мови. Це свято об’єднує українців у одну велику дружну сім’ю. Тож звертаємося до вас сьогодні  мовою землі вашої,  мовою матері вашої,  народу  українського мовою.    

Я – українка

Я родом із величної землі,

Чиє імення вимовляю дзвінко,

Моя Вкраїно, ти весь час в мені,

Бо я твоя дочка, я – українка.

Зазнала ти немало у віках,

Не раз топтали твою мову й пісню,

Я  не зречусь квітучого вінка,

В якому майорить душа вкраїнська.

Тобі вклоняюсь, матінко моя,

За те, що ти мене благословила,

Найкраща в світі батьківська земля,

Вона мені подарувала крила.

А тепер попрацюємо в групах.  Складіть прислів’я із «розсипаних» слів та поясніть їх зміст.

Робота в групах

1 група.

  в, дому, Добре, хто,  тому, своєму (Добре тому, хто в своєму дому)

вербиця, здорова, там, срібліє, Де, водиця (Де срібліє вербиця, там здорова водиця)

2 група.

земля, в, жмені, і, Рідна, мила (Рідна земля і в жмені мила)

край, життя, За, рідний, віддай (За рідний край життя віддай)

1 група.

умій, мати, Батьківщина, неї, постояти, за (Батьківщина – мати, умій за неї постояти)

без, як, Батьківщини, людина, без, пісні, соловей (Людина без Батьківщини – як соловей без пісні)

2 група.

 За, вдома,тепліше,морем, миліше (За морем тепліше, та вдома миліше).

край, звичай, Кожний, має, свій (Кожний край має свій звичай)

Людина народжуються на світ і разом із життям отримує у спадок, мабуть, найбільше і найцінніше багатство – Батьківщину. Її не вибирають за смаком і бажанням, так само, як і не вибирають собі неньку. Вітчизна, як рідна мати – це наша доля.

Ось і добігає до кінця наша подорож. Килим повільно підносить нас до останньої зупинки під назвою «Вінок любові до України»

П’ята   зупинка – «Вінок любові до України»

Діти, зараз візьміть підготовлену стрічку, і подумайте, чого б ви хотіли б побажати рідній Вітчизні. (Я бажаю любій Україні добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) По черзі кожен з вас прикріпіть свою стрічку до вінка України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми прикрасимо вінок для нашої Батьківщини.

(Символіка кольору стрічок у вінку Посередині прив’яжемо коричневу стрічку — це символ землі-матінки, нашої годувальниці.  По обидва боки від неї — жовті стрічки — це символ сонечка , яке всьому дає світло і тепло. За ними ідуть з різних сторін світло- і темно-зелена – символ живої природи, краси, юності, спокою в природі.   За ними в свою чергу синя і голуба – символ неба і води, людям сили і здоров’я.

Потім з однієї сторони оранжева – символ хліба, а з другої фіолетова – символ розуму.    А за ними — малинові, щоб щирими зростали дівчатка.  Рожеву стрічку в’язали, щоб у кожної з них достаток був у домі.  І останніми були білі стрічки, але на кожній з них вишивали або малювали золотом чи сріблом сонце і місяць

V Підведення підсумків заняття

Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України.

Залишити відповідь